Wydarzenia

Nie daj się oszukać!

Lescy policjanci przypominają o zagrożeniach związanych z oszustwami internetowymi. Niestety wciąż do nich dochodzi. Niemal każdego tygodnia do komendy w Lesku zgłaszają się osoby pokrzywdzone. Wczoraj zgłosił się 45-letni mężczyzna, który został oszukany na blisko 40 tys. zł. Aby nie zostać oszukanym warto zachować ostrożność i nie działać pochopnie.

Pomimo wielu działań informacyjnych i różnych kampanii profilaktycznych, które traktują o temacie oszustw, wciąż wielu z nas daje się przechytrzyć przestępcom. Wczoraj na Policję zgłosił się 45-letni mieszkaniec gminy Olszanica, który został oszukany metodą „na pracownika banku”. Rzekomy bankowiec zadzwonił do mężczyzny z informacją, że jego oszczędności są zagrożone. Polecił przelać pieniądze na nowe, rzekomo utworzone przez bank, bezpieczne konto. Instruowany przez oszusta mężczyzna dokonał kilku przelewów na łączną kwotę 39 000 zł.

Policjanci przypominają, że Internet to nie tylko miejsce do pracy, rozrywki, zakupów czy edukacji, niestety jest też miejsce, w którym działają cyberprzestępcy. Przestępcy w swoich działaniach wykorzystali znane metody, takie jak oszustwo na wypadek, policjanta, prokuratora czy inwestycje na giełdzie. Pokrzywdzeni tracą kilkaset, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Policjanci apelują o ostrożność przy różnego rodzaju transakcjach internetowych i zawieraniu znajomości. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych i haseł dostępowych do portali społecznościowych oraz bankowości elektronicznej.

Pamiętaj:

Bądźmy czujni i ostrożni, szczególnie teraz w okresie przedświątecznym, w którym przestępcy jeszcze bardziej będą chcieli wykorzystać nasze zabieganie i współczucie!

•    Policja ani prokuratura nigdy nie prosi o wpłacenie pieniędzy

•    nie wręczaj swoich pieniędzy obcym
•    jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś bliski z obcego numeru telefonu z informacją o jakimś zdarzeniu, w którym brał udział, to rozłącz się i zadzwoń do niego, albo innego członka rodziny zweryfikuj tę wiadomość
•    kiedy dzwoni do Ciebie pracownik banku, BIK-u czy innej instytucji z informacją, że „Twoje pieniądze są zagrożone i natychmiast musisz je wypłacić lub przelać na inne konto” – rozłącz się i zadzwoń do swojego banku lub udaj się do najbliższej placówki, żeby sprawdzić tę informację
•    nie instaluj żadnych aplikacji (np. AnyDesk) polecanych przez rzekomych konsultantów, pracowników banków, policjantów czy prokuratorów! nie dajmy się zwieść obietnicom szybkiego zarobku i łatwych inwestycji na giełdzie

 

Powrót na górę strony