Wydarzenia

Wspólne działania Policji i Straży Ochrony Kolei

Data publikacji 30.04.2025

Coraz więcej mieszkańców i gości odwiedzających Bieszczady wybiera pociąg jako środek transportu. W majowy weekend lescy dzielnicowi i funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei czuwać będą na bezpieczeństwem osób wyjeżdżającym i powracającym z wypoczynku w Bieszczadach.

Wspólne patrole leskich policjantów i funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei mają na celu poprawę bezpieczeństwa na terenach kolejowych.  Funkcjonariusze regularnie kontrolują obszary kolejowe, perony oraz dworce, sprawdzając, czy nie dochodzi tam do łamania prawa.Szczególną uwagę patrole zwracają na przejazdy kolejowo – drogowe i naruszenia przepisów przeciwko bezpieczeństwu w ruchu drogowym w tych miejscach.

Wjazd na przejazd kolejowo-drogowy na czerwonym, migającym świetle należy do najczęstszych, a zarazem najpoważniejszych wykroczeń drogowych. Kierowcy nie stosują się do znaku STOP oraz nie zwracają uwagi na sygnalizację świetlną i dźwiękową, czasami zdarza się, że wręcz omijają półrogatki.

Warto pamiętać, że kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność. Ponadto przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

Kierujący powinien również prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd, a w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

  • dzielnicowi wspólnie z SOK podczas kontroli infrastruktury kolejowej
  • dzielnicowi wspólnie z SOK podczas kontroli infrastruktury kolejowej
  • dzielnicowi wspólnie z SOK podczas kontroli infrastruktury kolejowej
Powrót na górę strony